Niniejszy regulamin określa zasady procesu współpracy Klienta z serwisem
elewacjemarzen.pl
Poniżej znajdują się informacje skierowane zarówno do Klientów, będących osobami
fizycznymi oraz osobami prawnymi, jak również dla przedsiębiorców z prawami
konsumenta, którym od 1 stycznia 2021 r. przysługują dodatkowe uprawnienia w
zakresie umów związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością
gospodarczą, z których treści wynika, że nie posiadają one dla nich charakteru
zawodowego.
§1 Informacje Ogólne
1. Serwis elewacjemarzen.pl jest prowadzony przez dwa podmioty współpracujące
ze sobą biznesowo, tj. Michała Jasiewicza, prowadzącego przedsiębiorstwo HOBO
Michał Jasiewicz z siedzibą w Białymstoku przy ul. Brukowej 28 lok. 6, 15-889
Białystok oraz przez Elewacje Marzeń Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Białymstoku przy ul. Brukowej 28 lok. 6, 15-889 Białystok, wpisaną
do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000861011 o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,00 zł, Sąd Rejonowy w
Białymstoku XII Wydział Gospodarczy KRS.
2. Niniejszy regulamin określa zasady procesu współpracy Klienta z serwisem
elewacjemarzen.pl w szczególności składanie zamówienia, korekty oraz
postępowanie reklamacyjne.
3. Słownik definicji
3.1. „Usługodawca”, „Sprzedający” - Michał Jasiewicz, prowadzący
przedsiębiorstwo HOBO Michał Jasiewicz z siedzibą w Białymstoku przy ul.
Brukowej 28 lok. 6, 15-889 Białystok oraz Elewacje Marzeń Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku przy ul. Brukowej
28 lok. 6, 15-889 Białystok.
3.2. „Klient” - osoba składająca zamówienie projektu elewacji w serwisie
elewacjemarzen.pl. Klientem może być osoba fizyczna, osoba prawna jak
również jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
przysługuje zdolność prawna.
3.3. „Konsument” - osoba fizyczna, dokonująca z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
3.4. „Przedsiębiorca” - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przysługuje
zdolność prawna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą
lub zawodową.
3.5. „Przedsiębiorca z prawami konsumenta” - osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą, zawierająca umowę związaną bezpośrednio z
prowadzoną działalnością gospodarczą, zaś z treści umowy wynika, że nie
posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
3.6. „Projektant” - osoba, przygotowująca Projekt na zlecenie Usługodawcy.
3.7. „Projekt” - indywidualnie opracowany przez pracowników serwisu
elewacjemarzen.pl projekt elewacji, zgodnie z wytycznymi Klienta, jego
preferencjami oraz udostępnionymi przez niego informacjami. Zakres
projektu uzależniony jest od wybranej przez Klienta oferty.
3.8. „Projekt po poprawkach” - indywidualnie opracowany przez pracowników
serwisu elewacjemarzen.pl projekt elewacji, zgodnie z wytycznymi Klienta,
jego preferencjami, udostępnionymi przez niego informacjami po
naniesionych na Projekt korektach.
3.9. „Dodatki do projektu” - dodatkowo odpłatne usługi do Projektu, takie jak
zaprojektowanie tarasu, tarasu z pergolą, oświetlenia czy ogrodzenia. Każdy z
dodatków został precyzyjnie opisany w poniższych podpunktach.
3.9.1. „Taras” - wizualizacja poglądowa tarasu, bez podawania wymiarów,
mająca na celu wskazanie orientacyjnego kształtu tarasu oraz materiału,
z którego można go wykonać w celu dopasowania go do elewacji,
3.9.2.
3.10. „Regulamin” - regulamin serwisu elewacjemarzen.pl
4. Złożenie zamówienia na projekt oznacza zaakceptowanie postanowień
niniejszego Regulaminu.
5. Dane kontaktowe Usługodawcy
5.1. adres pocztowy: ul. Brukowa 28 lok. 6, 15-889 Białystok
5.2. adres e-mail: [email protected]
5.3. tel.: +48 518-457-860
5.4. Kontakt telefoniczny na podany powyżej numer telefony dostępny od
poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 17.
5.5. Celem zapewnienia najwyższej obsługi Klienta wszystkie rozmowy
telefoniczne są nagrywane, o czym Klient jest poinformowany przed
rozpoczęciem rozmowy.
5.6. W razie niewyrażenia zgody na nagrywanie, Usługodawca zastrzega jedynie
kontakt mailowy.
5.7. Po zakończeniu prac projektowych wszystkie rozmowy są trwale usuwane.
§2 Składanie zamówienia
1. Celem złożenia zamówienia Klient za pomocą formularza dostępnego w serwisie
elewacjemarzen.pl, wiadomości mailowej ewentualnie telefonicznie kontaktuje
się z Usługodawcą. Dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej
www.elewacjemarzen.pl oraz w §1 pkt 5 niniejszego Regulaminu.
2. Zamówienia telefoniczne można składać od poniedziałku do piątku w godzinach
9-17.
3. W odpowiedzi zwrotnej Usługodawca poinformuje Klienta o konieczności
przesłania na adres mailowy w zależności od wybranej opcji, informacji takich
jak:
3.1. kilku zdjęć dookoła budynku, wykonanych narożnikowo, w sposób
przedstawiający dom w całości, które umożliwią Usługodawcy wybór
najodpowiedniejszych do wykonania Projektu/dokumentacji projektowanej
budynku, tj. rysunków z projektu budowlanego w formacie .pdf lub .dwg,
3.2. pełnego briefu, czyli preferowanych wizji, kolorystyki, materiałów, zakresu
prac budowlanych a także terminu rozpoczęcia prac budowlanych,
3.3. informacji dotyczącej kolorystyki, materiałów, które nie odpowiadają
preferencjom Klienta,
3.4. kilku przykładowych inspiracji z Internetu,
3.5. danych do wystawienia faktury proforma: imię, nazwisko, nazwa, adres, NIP,
numer telefonu kontaktowego,
3.6. wskazanie wszystkich elementów wchodzących w skład zamówienia,
wyszczególnienie dodatków, które również mają zostać uwzględnione w
Projekcie.
4. Wielkość wiadomości mailowej nie może przekraczać 25 mb.
5. Przesłane zdjęcia muszą zostać wykonane w wysokiej rozdzielczości oraz nie
mogą być rozmazane.
6. Celem usprawnienia procesu przesyłania informacji zdjęcia mogą zostać
przesłane za pomocą serwisów internetowych, np. www.wetransfer.com, który
wygeneruje link, z którego Usługodawca pobierze bezpośrednio zdjęcia.
7. W każdej sytuacji po przesłaniu informacji Usługodawca skontaktuje się z
Klientem telefonicznie bądź w odpowiedzi zwrotnej mailowo, w której
potwierdzi otrzymanie informacji od Klienta oraz prześle na podany adres
mailowy fakturę proforma, którą należy opłacić w terminie 7 dni roboczych od jej
otrzymania.
8. Po upływie terminu do opłacenia faktury proforma podana wycena Projektu
przestaje być wiążąca.
9. Zamówienie jest przyjęte do realizacji po zaksięgowaniu faktury proforma.
§3 Proces realizacji zamówienia
1. Proces realizacji zamówienia rozpoczyna się w momencie zaksięgowania na
rachunku bankowym Usługodawcy całkowitej kwoty należności z faktury
proforma.
2. W terminie 3 dni roboczych od zaksięgowania całkowitej kwoty należności
Usługodawca na podany przez Klienta adres mailowy przesyła potwierdzenie
zaksięgowania wpłaty oraz wskazuje termin, w którym zostaną rozpoczęte prace
projektowe.
3. Projektant, przed rozpoczęciem prac projektowych, skontaktuje się z
Usługodawcą, celem ustalenia wszystkich szczegółów dotyczących kierunku
projektowania.
4. Od wyznaczonego przez Usługodawcę terminu rozpoczęcia prac, Projektant
prześle w ciągu 5 dni roboczych pierwsze dwie koncepcje projektowe.
5. Dwie koncepcje wykonane są na jednym zdjęciu poglądowym bądź wizualizacji.
Jedna koncepcja przygotowana jest w oparciu o przesłane przez Klienta
wytyczne, druga w oparciu o doświadczenie i inwencję twórczą Projektanta.
6. W oparciu o odpowiedź zwrotną Usługodawca przygotowuje pełny projekt
elewacji na wszystkich wybranych zdjęciach/ na kilku renderach, prezentujących
cały budynek w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania drogą mailową
potwierdzenia wybrania przez Klienta koncepcji projektowej.
7. Klient od momentu otrzymania Projektu ma możliwość skorzystania z
maksymalnie 3 korekt Projektu.
8. Na etapie pierwszych korekt, poza zmianami wskazanymi przez Klienta w
projekcie elewacji, Projektant przygotowuje również zestaw Dodatków
dopasowanych do zaakceptowanego projektu elewacji. Warunkiem
przygotowania zestawu Dodatków jest złożenie zamówienia na Dodatki przez
Klienta.
9. Każde zgłoszenie swoich uwag traktowane jest jako chęć dalszej współpracy i wiąże się z podjęciem przez nas kolejnych prac projektowych kierujących do kolejnych etapów. Nie musi paść wyraźna akcepcja danego etapu ze strony klienta aby kontynuować dalsze prace.
10. Korekta może dotyczyć zmiany różnych opcji kolorystycznych, zmiany
materiałów czy układu poszczególnych elementów na elewacji. Prośba o korekty wiąże się
z akceptacją wcześniejszego etapu.
11. Klient, w celu zachowania ciągłości projektowej, ma obowiązek przesłać uwagi
Projektantowi w ciągu 7 dni od momentu przesłania każdego z etapów Projektu.
W przypadku nieprzekazania swoich uwag w korekcie w ciągu 7 dni, Projektant
ma prawo wyznaczyć nowy termin przesłania Projektu. Nowy termin przesłania
Projektu może być dłuższy niż 5 dni roboczych.
12. W przypadku braku pisemnej wiadomości ze strony klienta, w ciągu 30 dni od ostatniej rozmowy telefonicznej bądź mailowej, po uprzednim poinformowaniu klienta drogą mailową jako biuro mamy prawo zamknąć projekt i nie kontynuować dalszych prac projektowych.
13. Każda czwarta i kolejna korekta oraz wcześniej niezamówione Dodatki będą
wymagały zapłaty, zgodnie z przesłaną przez Usługodawcę fakturą proforma.
14. W przypadku braku płatności za korektę bądź wcześniej niezamówione Dodatki,
Usługodawca przesyła Projekt przy uwzględnieniu dotychczas uwzględnionych
korekt.
15. Korekta musi być przesłana w jednej wiadomości mailowej na adres mailowy
Usługodawcy, w której wyszczególniony zostanie zakres zmian Projektu. Kolejna
wiadomość od Klienta z poprawkami, będzie uważana za kolejną Korektę.
16. Poprawki przesyłane są do Klienta w terminie 3 dni roboczych od ich otrzymania.
Po zaakceptowaniu poprawek Usługodawca przesyła końcową specyfikację
tynków oraz wszystkich materiałów elewacyjnych użytych w trakcie
projektowania z dokładnym wskazaniem producenta oraz oznaczenia danego
materiału elewacyjnego.
17. Usługodawca zastrzega, że specyfikacja zamówionych Dodatków jest
orientacyjna, mająca na celu nakreślenie sposobu wykonania poszczególnych
Dodatków.
18. Projekt i jego wizualizacje są jedynie zdjęciami poglądowymi i ideowymi.
19. Usługodawca zastrzega, że podane przez niego materiały są jedynie propozycjami
możliwości ich użycia.
20. Usługodawca zastrzega, że nie wykonuje dokumentacji technicznych, pomiarów,
nie rozrysowuje detali.
§4 Ceny i zapłata
1. Podane na stronie internetowej ceny są cenami przykładowymi i orientacyjnymi,
wyrażonymi w polskich złotych. Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT w
wysokości 23%.
2. Różnica w cenie Projektu a tym podanym na stronie internetowej może wynikać
między innymi z konieczności usunięcia przeszkody ze zdjęcia, zasłaniającej
budynek.
3. Wiążąca dla Stron cena Projektu to cena wynikająca z przesłanej faktury
proforma.
4. Płatności należy dokonać przelewem na konto Usługodawcy na numer wskazany
na fakturze proforma.
5. W razie nieuiszczenia płatności w terminie wskazanym na fakturze, Usługodawca
nie przyjmie do realizacji Projektu i nie prześle dwóch koncepcji Projektu.
6. W razie nieuiszczenia płatności w terminie wskazanym na fakturze, cena
Projektu przestaje być wiążąca dla Stron.
7. Realizacja Projektu nastąpi w momencie zaksięgowania należności na rachunku
bankowych Usługodawcy.
8. Do każdego zamówienia dołączana jest faktura VAT.
9. Usługodawca nie odpowiada za prawidłowość danych przekazanych do wpisania
na fakturze.
10. Klient, który wyraźnie wskazał, że żąda otrzymania faktury VAT akceptuje
wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
11. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z
rezygnacją z jej otrzymania w formie papierowej.
12. Faktura wystawiona w formie elektronicznej jest dostarczana Klientowi na
podany przez niego przy składaniu zamówienia adres email. Dostarczenie faktury
na inny niż podany przy składaniu zamówienia adres email wymaga
powiadomienia Usługodawcy w tym zakresie w formie wiadomości email.
§5 Rękojmia
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Projekt ma wadę
fizyczną lub prawną.
2. Klient może złożyć reklamację drogą listowną na adres siedziby Sprzedającego
oraz drogą elektroniczną na adres email Sprzedającego.
3. W reklamacji powinny się znaleźć następujące informacje:
3.1. Imię i nazwisko Klienta,
3.2. Adres korespondencyjny,
3.3. Adres mailowy,
3.4. Numer telefonu kontaktowego,
3.5. Datę nabycia Projektu,
3.6. Dowód zakupu Projektu,
3.7. Informację w zakresie rodzaju wady,
3.8. Informację w zakresie daty pojawienia się wady,
3.9. Żądanie Klienta.
4. Sprzedający w terminie 14 dni od złożenia reklamacji poinformuje Klienta o
sposobie jej rozpatrzenia.
5. Klient zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji na podany w
reklamacji adres mailowy.
6. Wszelkie spory, które powstały między Sprzedającym a Klientem zostają
poddane pod właściwość Sądu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
§6 Zwroty
1. Jeśli klient zrezygnuje z wykonania usługi przez rozpoczęciem prac projektowych, przysługuje mu zwrot w wysokości 95% wpłaconych środków.
2. Po przesłaniu pierwszych koncepcji klientowi może przysługiwać maksymalnie 50% poniesionych kosztów na usługę projektową.
3. Na etapie pełnego Projektu oraz korekt Projektu zwroty nie są przyjmowane.
4. Zwroty dokonywane są po jednoznacznym oświadczeniu Klienta w tym zakresie
złożonym w formie wiadomości email na adres email [email protected]
§7 Odstąpienie od umowy
1. Wszystkie dostępne w serwisie Projekty mają charakter indywidualny oraz
sporządzane są na podstawie zindywidualizowanych wymogów i życzeń Klienta.
Poniższe postanowienia Regulaminu mają charakter informacyjny.
2. Zgodnie z treścią ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
Konsument oraz Przedsiębiorca z prawami konsumenta, który zawarł umowę na
odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa może w terminie 14 dni odstąpić od
niej.
3. Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta bieg
terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
3.1. dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadania
przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż
przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
3.1.1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
3.1.2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od
objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
3.2. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
4. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta prawo
odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
4.1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
4.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
4.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
4.5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
4.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
4.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał
w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał,
lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
4.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę;
4.11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
4.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
4.13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy.
5. Postanowienia niniejszego paragrafu Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§8 Prawa autorskie
1. Projekty przygotowane w serwisie elewacjemarzen.pl są objęte prawami
autorskimi.
2. Złożenie zlecenia na projekt elewacji jest równoznaczne z wyrażeniem przez Klienta
zgody na wykorzystanie przez Usługodawcę przekazanych przez niego zdjęć do
celów reklamy, handlowych lub prezentacji na stronie internetowej oraz w
mediach społecznościowych.
3. Usługodawca zastrzega prawa autorskie i zakazuje wykorzystania Projektów
przez Klientów do celów reklamy, handlowych lub prezentacji na stronie
internetowej oraz w mediach społecznościowych bez jego zgody.
§9 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowania mają
przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827).
2. Usługodawca informuje, że zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
3. Usługodawca informuje, że nie prowadzi usług doradztwa. Wszelkie informacje
przekazywane przez Projektantów nie są poradami w rozumieniu definicji
Słownika Języka Polskiego.
4. Postanowienia w zakresie przetwarzania danych osobowych udostępnione są w
oddzielnej zakładce na stronie internetowej elewacjemarzen.pl
5. Regulamin obowiązuje od dnia 12/03/2021 r.